Az ASICS története - Kihachiro Onitsuka víziója
A márkát 1949-ben, a második világháború utáni években Japánban alapította meg Kihachiro Onitsuka. Az Alapító felismerte, hogy a sport reményt hoz és hangulatjavító hatással bír és azt a célt tűzte ki, hogy ehhez minőségi sporttermékeket biztosítson. Az ASICS márka neve mozaikszó, a latin „Anima Sana In Corpore Sano“ mondásból származik, amelynek jelentése „Ép testben, ép lélek“. Kihachiro Onitsuka úgy vélte, hogy a mozgásnak nemcsak hihetetlen fizikai előnyei vannak, hanem pozitív hatással van a lélekre is. Így hát életét annak szentelte, hogy segítse az embereket és a közösségeket abban, hogy a sporton keresztül javítsák általános szellemi és fizikai jólétüket. Ez a vízió a márka 74 éves története alatt valósággá vált.
Emberközpontú technológia
Abban az időben, amikor csak vászoncipőket vagy speciális, tabi zoknikat hordtak a sportoláshoz Kihachiro Onitsuka küldetésének tekintette, hogy olyan termékeket gyártson, amelyek hatékonyabbá teszik a sportolók mozgását. Minden cipőt úgy tervezett, hogy a sportolók igényeit is maximálisan szem előtt tartotta.
Első kosárlabdacipőjét innovatív tapadókorong-technológiával gyártotta, hogy segítse a kosárlabdázók stabilabb elrugaszkodását. A maratoni futók cipőjét intelligens légáramlási technológiával alakította ki, ezzel is növelve a láb szellőzését és csökkentve a fájdalmas vízhólyagok vagy gyulladások létrejöttének esélyét.
A magas színvonalú sporttermékek fejlesztése a mai napig az ASICS laboratóriumában a japán, Kobe-ban működő ISS ( Institue of Sport Sciense ) Intézetben történik. Az ISS az iparág vezető laboratóriuma, ahol az emberi mozgás, az anatómia és a különböző anyagok vizsgálatával innovatív termékfejlesztési megoldások kialakítása történik. Az ASICS laboratóriumában biomechanikai mérésekkel részletesen elemzik a sportolók természetes mozgását, hogy emberközpontú termékeket hozzanak létre, amelyek a mozgás során a testtel dolgoznak, nem pedig ellene.
Japán kézművesség, prémium termékek
A márka a japán KAIZEN elvet tartja szem előtte, amelynek célja a folyamatos tökéletesítés. Az aprólékos és precíz japán kézművesipar hagyományaira, a modern tudomány vivmányaira, és az emberi test mozgásának részletes vizsgálataira építve az ASICS prémium sporttermékeket gyárt és iparági vezető számos forradalmian új technológia bevezetésében. Az ASICS fő termékvonala a futócipők és futóruházat gyártása, de emellett nagyon sikeres és nagy népszerűségnek örvendenek a tenisz- és teremsport termékei is.
Az ASICS vállalatcsoporthoz tartozik az utcai sportos cipőket kínáló ASICS Tiger, a retro cipőket forgalmazó Onitsuka Tiger valamint az outdoor-termékeket kínáló Haglöfs márka is. 2016 óta a Runkeeper futóalkalmazás is a vállalatcsoport része, ezen az alkalmazáson számos futóprogram és edzéstípus érhető el valamint nemzetközi futóedzők programjai. A fizikai edzéseken kívül számos relaxációs vagy versenyre felkészítő, edzés előtti és utáni mentális gyakorlat is elérhető itt.
Több mint GEL™
A GEL™ technológiát 1986-ban alkotta meg az ASICS. Ez a technológia forradalmi újítás volt a futócipők területén, mert ütéscsillapítást és párnázottságot ad a lábnak és a talajjal való érintkezés során, támogatja és kíméli az ízületeket. A márka számos futócipőjében megtaláható a népszerű Gel™ csillapítás, amely töretlen népszerűségnek örvend ma is. De nincs megállás a fejlesztésekben. 2023-ban az ikonikus Gel-Nimbus™ 25, a Gel-Cumulus 25™ és Gel- Kayano™ 30 futócipőkbe már a legújabb PureGEL™ technológia került, amely még puhább és könnyebb az előző változatokhoz képest. Az utóbbi években a GEL mellé olyan innovatív technológiák sorakoztak fel, dmint a Flytefoam Blast™+ ECO középtalpi habanyag, amely tovább fokozza a komfortot és a csillapítást az ASICS prémium futócipőiben.
Az ASICS márka az anyaghasználatban a gyártásban és a szállítások során maximálisan környezettudatos. Számos újrahasznosított anyag használata és környezetkímélő technológiák révén a CO2 kibocsátást folyamatosan csökkenti a márka és a alapításának 100-ik évfordulójára szeretné elérni a 0% CO2 kibocsátást.
A SPURI Futóboltokban 2000 óta kaphatók ASICS termékek.
A fejlesztések folytatódnak – nincs más dolgod, csak fuss……
Nézd meg a márka rövid történetét: ASICS | Sound Mind, Sound Body - YouTube